onsdag 29 februari 2012

Ny Gitarr

Var nyss på 4Sound's nattrea.
Det var upp till 80% rea på allt i butiken.
Det var sjukt mycket folk där och kön in till butiken gick ca 400-500m runt byggnaden. Jag var där runt 10min innan de öppnade pch jag hamnade ca 300m bort från ingången. Det gick dock relativt snabbt att ta sig in. :)
Jag visste redan vilken gitarr jag ville ha (har gått flera gånger och kollat på den men pga priset har jag inte köpt den). Jag och pappa sprang runt och runt i butiken utan att hitta min gitarr. På väg ut ur butiken så kollar jag bland elgitarrerna em sista gång och ser den! Min vackra Godin Multiac Steel Duet Blue!
Jag såg att det var 50% på den vilket betydde att den bara kosta 3000.
Ny så kostar denna gitarr ca 15000 men den jag har nu var begagnad så originalpriset i butiken var 6000kr. (if that made any sense xD)
Mina föräldrar ska nu diskutera om de hjälper mig med hälften eller om jag måste betala hela själv (på avbetalning till mina föräldrar).
Gitarren är ju redan betald, men jag ska betala mina föräldrar allt eftersom (elr om det bara blir hälften). :)


Annyeong~!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar